espa
Image

ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΑΪΒΑΖΙΔΟΥ

Η Ελεονώρα Αϊβαζίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.  Με σπουδές κλασικής κιθάρας στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος . Εργάζεται ως ηθοποιός από το 1999. Διετέλεσε μέλος του θεάτρου τέχνης Ακτίς Αελίου (2000-2009). 

Συνεργάστηκε σε θεατρικές παραγωγές με τους σκηνοθέτες Γ. Ρήγα, Θ. Μουμουλίδη, Γ. Εμμανουήλ, Ν. Σακαλίδη, Ε. Δημητροπούλου, Ε. Δημοπούλου κ.α. Ενδεικτικές  παραστάσεις: « Ο Φάτσερ στις πόλεις» του Μπ. Μπρέχτ 1999 , «Ο κατα φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου 1999, «η Μεταμόρφωση» του Φ. Κάφκα 2002-3 (Balkan Performing Arts Market 2006),  «Υμπύ Τύραννος» των Α. Ζαρρύ και Π.  Μάρκαρη 2003,  «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του Τ. Ουίλιαμς 2004, «Διαδικασίες Διακανονισμού Διαφορών» του Δ. Δημητριάδη 2006 , "Ιππόλυτος καλυπτόμενος" του Β. Παπαγεωργίου 2007 (ΧΙΙΙ Διεθνής συνάντηση αρχαίου δράματος "Η γυναίκα στο αρχαίο δράμα" Δελφοί 2007), «Μακμπέθ» του Ου. Σαίξπηρ 2007-8 , «Η τριλογία της Μήδειας» του Χ. Μύλλερ 2008-9, «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Ζ. Π. Σάρτρ 2009 κ.α.

Έχει σκηνοθετήσει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Γρανάδα» 2009 και το θεατρικό έργο της Reza de Wet «Το Μαύρο Νερό», του οποίου έχει κάνει και τη μετάφραση 2012-13, την παράσταση για παιδιά «Αναζητώντας τον χαμένo Χάρη» της Ι. Λιούτσια 2023, έκανε τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του ιαπωνικού θεατρικού έργου «Atsumori» με την performance «ο Θεριστής» 2020, σκηνοθέτησε τις παραστάσεις: «Αφορμή Μπέκετ» 2019 και «Καλόπιστοι Θεατρίνοι» του Μαριβώ 2023 με την ομάδα εργαστηρίου ΟΜΝΙΑ, τον «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ 2017 και το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ 2023 στο πλαίσιο της διδασκαλίας της σε δραματικές σχολές. To 2024 παρουσίασε τον θεατρικό μονόλογο “ΟΙ ΑΝΑpOdOI” σε ιδέα, σύνθεση και ερμηνεία δική της, στο 3ο φεστιβάλ ψυχοθεραπευτής, καλλιτέχνης, θεατής στο Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών 2024 και στην “Ανοιχτή θεατρική σκηνή της πόλης 2025” στο θέατρο Ανετον 2025

    
Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις: «Αφορμή Μπέκετ» 2019 και «Καλόπιστοι Θεατρίνοι» του Μαριβώ 2023 “Τα όνειρα” του Ιβάν Βιριπάγιεφ 2024, το “Info Relationships” βασισμένο στο “Love and Information” της Κάρυλ Τσέρτσιλ και την “Οπερα της πεντάρας” του Μπρέχτ 2025 με την ομάδα εργαστηρίου ΟΜΝΙΑ, τον «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ 2017 και το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σ. Μπέκετ 2023 στο πλαίσιο της διδασκαλίας της σε δραματικές σχολές.

Παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής, κινησιολογίας, μουσικής και φωνητικής με τους: Σ. Σακκά, Ν. Ζούκα, Λ. Αγγουριδάκη, Φ. Μ. Λάζαρη, Σ. Μαυραγάνη, Π. Μιχαηλίδη, Sai Kijima, Κ. Γεράρδο, Ρ. Τσιλιγκαρίδου, Ε. Μαυρίδου, Θ. Τερζόπουλο κ.α. 

Διδάσκει υποκριτική, αυτοσχεδιασμό και ορθοφωνία από το 2000 σε θεατρικά εργαστήρια και δραματικές σχολές. 

Έχει συνθέσει μουσική και τραγούδια για παραστάσεις  και έχει μελοποιήσει ποιήματα των Κ. Καρυωτάκη, E. A. Poe, Dylan Thomas. Το 2018 δημιούργησε το μουσικό σχήμα “Eleonora Soreitis and the Poetic Quartet“. Είναι ιδρυτικό μέλος του eclipses group theater (2012) και ιδιοκτήτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του εργαστηρίου θεάτρου OMNIA όπου διδάσκει και σκηνοθετεί μέχρι σήμερα.

Ελεονώρα Αϊβαζίδου από την παράσταση ''OI ANApOdOI'' .
Φωτογραφίες: Χρήστος Καρράς