Η Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου εξηγεί γιατί είναι σημαντική για κάθε νέο ηθοποιό η μέθοδος Viewpoints

Η Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου εξηγεί γιατί είναι σημαντική για κάθε νέο ηθοποιό η μέθοδος Viewpoints

Συνέντευξη

Την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί στο θεατρικό εργαστήρι OMNIA (Αμύντα 7, κέντρο Θεσσαλονίκης) ένα πρωτότυπο σεμινάριο που απευθύνεται σε κάθε νέο ηθοποιό που θέλει να εξελιχθεί επαγγελματικά.

Μέσα από το δια ζώσης σεμινάριο «Εξομολογούμαι Μετεωριζόμενος σε άνω τελεία!», οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον εσωτερικό τους εαυτό, να μάθουν να ανταποκρίνονται σε όσα συμβαίνουν στην σκηνή, στο «εδώ και τώρα» του θέατρου απομακρύνοντας τον διεκπεραιωτικό τρόπο έκφρασης. 

*Δηλώστε συμμετοχή στο σεμινάριο στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 6997165761*

Απαιτούνται μόλις έξι συναντήσεις και 18 ώρες εξάσκησης, ώστε οι ηθοποιοί να εντρυφήσουν στη μέθοδο Viewpoints, στη σωματική συνθήκη των sats και να μπορέσουν να εφαρμόσουν όσα έμαθαν από την επόμενη μέρα στις δουλειές που αναλαμβάνουν.  

Μιλήσαμε με την εισηγήτρια του σεμιναρίου, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, η οποία μοιράστηκε μαζί μας χρήσιμες πληροφορίες για όσα θα διδάξει στο εργαστήριο θεάτρου OMNIA, αλλά και για τους λόγους που είναι χρήσιμο ένα τέτοιο πρόγραμμα για τον νέο ηθοποιό που δεν θέλει να μένει πίσω στις εξελίξεις της υποκριτικής. 

Τι προσπαθεί να διδάξει στους ηθοποιούς η μέθοδος viewpoints;

Τα viewpoints είναι μια μέθοδος αυτοσχεδιασμού και σύνθεσης. Ο αυτοσχεδιασμός είναι μια έννοια τόσο αφηρημένη όσο και συγκεκριμένη. Ο συμμετέχων εξασκείται στα βασικά στοιχεία του «εδώ και τώρα» που έχουν να κάνουν με τον ΧΩΡΟ και τον ΧΡΟΝΟ (ρυθμός, επανάληψη, δράση- αντίδραση, διάρκεια, χωρική σχέση, αρχιτεκτονική, τοπογραφία, σχήμα, χειρονομία). Στόχος είναι να κάνει συνειδητό το δεδομένο αυτών των στοιχείων. Στην συνέχεια να δημιουργήσει σύνολα και να μάθει πώς να λειτουργεί μέσα σε κανόνες.

Μέσα από αυτήν την εξάσκηση ο ηθοποιός θα καταφέρει να αναπτύξει λειτουργίες όπως η επίγνωση, η εν-συναίσθηση και η ευ-αντιδραστικότητα στο «εδώ και τώρα», αυξάνοντας έτσι την αίσθηση του αυθόρμητου κι απαλλάσσοντας τον performer από τον διεκπεραιωτικό χαρακτήρα του πρέπει. Mε αυτόν τον τρόπο οι επιλογές αυξάνονται και η ελευθερία αναδύεται. Με τα viewpoints καλείται ο συμμετέχων να αντιληφθεί την ειλικρινή παρουσία του στην στιγμή, να είναι παρών/ούσα και να θέσει σε λειτουργία το ξεχασμένο «εσωτερικό» του σώμα. Όταν μέσα σε αυτά μπαίνει κι ο λόγος, μετεωριζόμενος, καθώς εξομολογείται σε άνω τελεία, τότε νομίζω τα νοήματα  αυξάνονται, ρισκάρουν επικοινωνούν σε περισσότερα και πολυποίκιλα επίπεδα.

*Δηλώστε συμμετοχή στο σεμινάριο στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 6997165761*

Γιατί είναι χρήσιμη η εξάσκηση στη σωματική συνθήκη των sats;

Η στάση sats είναι στην ουσία η στιγμή πριν πραγματοποιηθεί μια δράση. Η ποιότητα της στιγμής αυτής πριν τη δράση θα καθορίσει και την επιτυχία της. Ο performer πρέπει να αναπτύξει συναίσθηση κι ευχέρεια της ενέργειας που παράγει η στάση sats, που έχει να κάνει με την συγκέντρωση, την πύκνωση και το «μη ξόδεμα». O Eουτζένιο Μπάρμπα έθεσε την ερώτηση "τι κοινό έχουν όλοι οι ηθοποιοί του κόσμου, παρά τις γλωσσικές και πολιτισμικές διαφορές τους;". Η απάντηση είναι  η σωματική συνθήκη sats.

Τι σημαίνει μια εκπαίδευση όπως αυτή για έναν νέο ηθοποιό;

Tα viewpoints, δεν είναι απλά μια τεχνική αυτοσχεδιασμού και σύνθεσης, είναι μια φιλοσοφία ζωής. Το να κάνεις συνειδητό το δεδομένο να είσαι παρών, να έχεις εν-συναίσθηση, να φροντίζεις για το σύνολο και να αφουγκράζεσαι την στιγμή πριν από κάθε δράση, είναι κάτι παραπάνω από μια μέθοδο. Αν έχεις εξασκηθεί σ’αυτά τα στοιχεία, δεν γίνεσαι μόνο καλύτερος ηθοποιός και σκηνοθέτης του εαυτού σου αλλά και καλύτερα εκπαιδευμένος άνθρωπος στα βασικά χαρακτηριστικά του εδώ και τώρα.

Με ποιον τρόπο θα επιτευχθεί η διδασκαλία στο σεμινάριο;

Η διδασκαλία στο σεμινάριο θα επιτευχθεί αν εγώ η ίδια κάνω viewpoints διδασκαλίας στην εκμάθηση viewpoints. Με αυτό εννοώ πως θα πρέπει εγώ πρώτη απ’όλους να είμαι ανοιχτή στο «εδώ και τώρα», στο τι προκύπτει στην κάθε συνθήκη. Να εμπνέω το ότι δεν υπάρχει το δίπολο σωστό και λάθος, αλλά μόνο η πιθανότητα κι εκ των υστέρων η επιλογή, να ενσωματωθώ στο σύνολο, όπως θα έκανε μια ομάδα που προετοιμάζεται για μια παράσταση. Κι έτσι η κάθε συνάντηση να είναι από μόνη της μια παράσταση με χαρακτηριστικά που δίνουν οι ενέργειες των συμπαικτών, οι διαθέσεις τους, το τυχαίο του Χώρου και του Χρόνου, το «εδώ και τώρα».

Ποια χαρακτηριστικά πιστεύεις ότι κάνουν το σεμινάριο να ξεχωρίσει;

Ότι με βάση αυτά που προείπα, είναι κάτι παραπάνω από ένα σεμινάριο,  είναι σχέσεις, άνω τελεία, ρίσκο, ανακάλυψη εαυτού και συνόλου και ο χώρος για το τυχαίο σίγουρα μια όμορφη εμπειρία.


Λίγες πληροφορίες για την εισηγήτρια

H Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου είναι γεννημένη στην Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Εργάζεται ως ηθοποιός από το 2003 κι έχει συνεργαστεί με την Μάρθα Φριντζήλα στην ομάδα «Δρόμος με Δέντρα», τον Γιάννη Λεοντάρη στην ομάδα «Κανιγκούντα», τον Ακύλλα Καραζήση, την Κατερίνα Ευαγγελάτου, τον Σωτήρη Χατζάκη, την Γλυκερία Καλαιτζή, τον Βίκτωρα Αρδίτη κ.α. Παρακολούθησε σεμινάριο με τους SITI COMPANY το 2006 όπου εξασκήθηκε στις μεθόδους VIEWPOINTS, SUZUKI και COMPOSITION. Από το 2017-2020 είναι καθηγήτρια στην Δραματική σχολή του Κ.Θ.Β.Ε 2017-2020. Από το 2006 μέχρι το 2013 δούλεψε ως ηθοποιός κι εμψυχώτρια viewpoints της ομάδας «Κανιγκούντα». Απόρροια της μεθόδου αυτής είναι οι παραστάσεις: «ΒΕΓΓΕΡΑ», Eθνικό θέατρο, «ΠΟΛΗ-ΚΡΑΤΟΣ», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Χαϊδελβέργη, Τeatre De la Ville, «ΚΥΚΛΟΙ –ΙΣΤΟΡΙΕΣ», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Επίσης το 2013 έκανε σεμινάριο viewpoints για ηθοποιούς και σκηνοθέτες με τον Γιάννη Λεοντάρη. Το 2014 προσάρμοσε την μέθοδο για παιδιά κι έκανε το σεμινάριο «Βρισκόμαστε Μαζί Εδώ Και Τώρα» με την Ίρις Νικολάου, στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Και το 2015 έκανε το σεμινάριο «VIEWPOINTS –CAMERA» στην Αμοργό και στο Μουσικό Χωριό, με την Ολίβια Τφαρντοφσκα.

Το εργαστήρι Θεάτρου OMNIA είναι υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ελεονώρας Αϊβαζίδου.

Πρόγραμμα σεμιναρίου:
Παρασκευή 18/2 & 25/2 18:00-21:00
Σάββατο 19/2 & 26/2 18:00-21:00
Κυριακή 20/2 & 27/2 16:00-19:00

 

Κόστος συμμετοχής:
100 ευρώ

Διοργάνωση:
ΟΜΝΙΑ εργαστήρι θεάτρου
Αμύντα 7, (πλησίον ρωμαϊκής αγοράς) Θεσσαλονίκη
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Ελεονώρα Αϊβαζίδου Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Facebook | Εργαστήρι Θεάτρου OMNIA

Δηλώστε συμμετοχή στο σεμινάριο στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 6997165761.