ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Το OMNIA εργαστήρι θεάτρου είναι ένας χώρος εκπαίδευσης και επιμόρφωσης με μαθήματα υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, κινησιολογίας και φωνητικής για όλες τις ηλικίες.
Το OMNIA εργαστήρι θεάτρου είναι ένας χώρος εκπαίδευσης και επιμόρφωσης με μαθήματα υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, κινησιολογίας και φωνητικής για όλες τις ηλικίες.
Το μάθημα περιλαμβάνει ασκήσεις επικοινωνίας και διά-δρασης, ομαδικούς και ατομικούς αυτοσχεδιασμούς, κινησιολογία, τρόπους αφήγησης, ενασχόληση με λογοτεχνικά και θεατρικά κείμενα. Πώς διαμορφώνω έναν ρόλο βάσει της πρόθεσής του, πώς αλληλεπιδρώ με τα άλλα σκηνικά σώματα, πώς και με ποια εκφραστικά μέσα υποστηρίζω το δημιουργικό μου πλάνο; Φαντασία, επικοινωνία, εκφραστικότητα, ομαδικότητα, δημιουργία.
Οι μέθοδοι οι οποίες χρησιμοποιούνται στο μάθημα είναι το θεατρικό παιχνίδι, η παραμυθιακή αφήγηση, το εκπαιδευτικό δράμα και η δραματοποίηση. Με την βοήθεια αισθητηριακών ασκήσεων, ασκήσεων παρατηρητικότητας, φωνής, αναπνοής, κίνησης και μέσα από αυτοσχεδιασμούς, παντομίμα και παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά κατορθώνουν τόσο να κατανοήσουν τον εαυτό τους, όσο και τους άλλους , αλλά και τον γύρω χώρο. Στόχος είναι η σωματική έκφραση, η επαφή με το συναίσθημα, η καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης και της φαντασίας, καθώς και των κοινωνικών δεξιοτήτων. Τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να σχεδιάζουν την δική τους παράσταση, εφόσον γνωρίζουν τους χώρους και τους ρόλους του θεάτρου (τον σκηνοθέτη, τον ηθοποιό, τον ενδυματολόγο, τον σκηνογράφο), με βιωματικό τρόπο και, φυσικά, πάνω από όλα, μέσα από το παιχνίδι.
Μέσα από την αναπνοή, την άρθρωση και την τοποθέτηση της φωνής και με ασκήσεις αναπνοής και σώματος που ενεργοποιούν και ενδυναμώνουν το διάφραγμα θα μάθουμε να ελέγχουμε τον τόνο, την δυναμική, την ένταση, τον όγκο και την καθαρότητα της φωνής. Θα εργαστούμε πάνω στην καθαρή και σαφή εκφορά των φθόγγων και των φωνημάτων. Θα Εξερευνήσουμε τα ηχεία στο σώμα μας και τις διαφορετικές ποιότητες ήχου που μπορούν να παραχθούν. Θα παίξουμε με τα ηχοχρώματα και τα σημεία πρόσκρουσης του εκπνεόμενου αέρα.
Το τραγούδι ως σύνδεση με τη σκηνική παρουσία. Δεν τραγουδάμε όλα τα τραγούδια με τον ίδιο τρόπο. Υπάρχουν όμως βασικοί άξονες που θα πρέπει να έχουν κατακτηθεί για να μπορεί κάποιος να επιλέξει τους τρόπους και τους χειρισμούς που θα επιλέξει για την εκάστοτε ερμηνεία. Γιατί το τραγούδι δεν είναι μόνο νότες, είναι ανάσα, έκφραση, εκφορά, συναίσθημα και καθαρότητα πρόθεσης. Είναι απαραίτητο αυτό που λέμε «καλή» φωνή; Ο καθένας μπορεί να τραγουδήσει αρκεί να ξέρει γιατί το κάνει. Το θεατρικό τραγούδι δεν είναι τίποτα άλλο από ερμηνεία ενός ρόλου που εμπεριέχει νότες.Αγαπώ το σώμα μου, φροντίζω να είναι υγιές και δυνατό. Εστιάζω λοιπόν στη σωστή στάση, στην συνειδητοποίηση του κέντρου μου, στην ελαστικότητα των μυών και των αρθρώσεων ώστε να πλησιάσω το δυναμικά χαλαρό σώμα με μέγιστη ετοιμότητα αντίδρασης.
Αντιλαμβάνομαι τον χώρο που κινούμαι, τα επίπεδα που κυλάει η κίνηση μου ελεύθερη χωρίς μπλοκαρίσματα. Πλησιάζω λοιπόν την έννοια της ελεύθερης ροής ενέργειας στον χώρο μέσα από το σώμα μου.
Απαντάω στο ερώτημα: Που βρίσκομαι τώρα; Πως κινούμαι; Μια έννοια που θα πλησιάσουμε χρησιμοποιώντας τα απλά δομικά της υλικά δηλαδή τις δυνάμεις ή τις ποιότητες κίνησης ,πως με ενεργοποιούν με διαφοροποιούν και με εξελίσσουν.
Μυστήριο!
Ας το ανακαλύψουμε μαζί!